Marka i smak

5 jubileuszowa edycja Europejskiego Festiwalu Smaku to 110 wydarzeń ze smakiem, które odbyły się w Lublinie w dniach od 5-8 września 2013. Szacujemy, że w ciągu 4 dni nasz festiwal odwiedziło 70 tysięcy osób, w tym wyjątkowo dużo turystów z Polski i Europy. Na koncertach Balkaniki i Kal Band bawiło się 10 tysięcy fanów bałkańskich rytmów. Frekwencyjny sukces festiwalu, który w tym roku odbywał się pod patronatem Instytutu Adama Mickiewicza i Ambasadora Serbii – idzie w parze z ideą tegorocznej edycji: promowania gospodarki ze smakiem.

Po raz pierwszy zaprosiliśmy na festiwal blogerów z największych polskich miast: Warszawy, Gdańska, Poznania, chcąc pokazać im Lublin oraz rozkochać w regionie, gdzie warto Smakować Życie. Udało się - ich recenzje są nam bardzo przychylne, wyjechali - zakochani w Lublinie Smaków. Podobnie z dziennikarzami największych mediów, którzy wizytowali festiwal – zarówno Inka Wrońska, redaktor naczelna miesięcznika Kuchnia, jak i Agnieszka Kręglicka z „Wysokich Obcasów”, Paweł Loroch z „Pytania na śniadanie” czy Wojciech Ossowski z radiowej „Trójki” – wyjechali z Lublina z przekonaniem, że dziś odbywa się tu ważny, markowy, inspirujący festiwal smaku w Polsce. Inspirujący do odkrywania Lubelskich Smaków, idei Lubelskie Smakuj życie, wielokulturowego Lublina i ponownego odwiedzenia regionu. Europejski Festiwal Smaku,  Noc KulturyCarnaval Sztuk-Mistrzów to dziś priorytetowe wydarzenia w promocji Lublina i Województwa Lubelskiego.

Rangę festiwalu wzmocnił benefis Roberta Makłowicza, który w Lublinie świętował swoje 50 urodziny – przygotowany we współpracy z 6 festiwalami smaku w Polsce. Obecność Piotra Bikonta, dyrektora festiwalu Europa na widelcu we Wrocławiu oraz Grzegorza Łapanowskiego, gospodarza programu Top Chef jeszcze podkreśliła sukces 5 edycji. Dziś wiemy, że Europejski Festiwal Smaku to dobre narzędzie do promocji gospodarczej Lublina i Województwa Lubelskiego. Lublin nie został Europejską Stolicą Kultury – staje się Europejską Stolicą Dobrego Smaku i stolicą regionu, który przyciąga coraz więcej turystów. 

W ciągu 5 lat zbudowaliśmy silną markę festiwalu, wypracowując wzorcowy model współpracy pomiędzy Województwem Lubelskim, Miastem Lublin i silnymi partnerami komercyjnymi z regionu: Cisowianka, Perła Browary Lubelskie S.A., PGE Obrót S.A. i Bank BGŻ. To dowód, że w ten festiwal warto inwestować i go rozwijać, bo umiejętnie łączy kulturę z dobrym smakiem. Kuchnia jest częścią kultury, kultura częścią gospodarki – twierdzi Paweł Potoroczyn, dyrektor Instytutu Adama Mickiewicza. My to wiemy. Wiemy także, że dzięki partnerskiej współpracy z Województwem Lubelskim, Miastem Lublin i Mecenasami komercyjnymi, którzy rozumieją społeczną odpowiedzialność biznesu – stworzyliśmy profesjonalny produkt i narzędzia do promocji miasta i regionu. 

Fot. Przemysław Świechowski

PROGRAM

5-8 WRZEŚNIA 2013 R.

Warsztaty Smakuj życie. Program!

6-8 WRZEŚNIA 2013 R.

Benefis Roberta Makłowicza

7 WRZEŚNIA 2013 R.
GODZ. 20:30
SCENA PLAC PO FARZE

XVIII Ogólnopolski Turniej Nalewek

7 września 2013 R.
15.00
Restauracja Old Pub

Jarmark św. Jacka

5-8 WRZEŚNIA 2013 R.

STARE MIASTO

Tadeusz Rolke

8 WRZEŚNIA 2013 R.
GODZ. 18:00
PUB U FOTOGRAFA